Meest gestelde vragen en antwoorden

1. Wie mogen zich aanmelden voor het RET Klantenpanel?
Iedereen mag lid worden van het panel. U hoeft geen gebruiker te zijn van het openbaar vervoer of de RET. We zijn ook geïnteresseerd in de mening van reizigers, die geen gebruik maken van het openbaar vervoer of de RET.

2. Waarom moet ik bij aanmelding een formulier invullen en persoonlijke gegevens achterlaten?
Wij willen graag doelgericht vragen stellen aan leden van het RET Klantenpanel. Op basis van de gegevens die u bij de aanmelding voor het panel aan ons doorgeeft, kunnen wij u gericht uitnodigen om aan bepaalde onderzoeken deel te nemen. Zo vallen wij u niet lastig met onderwerpen en vragen die niet op u van toepassing zijn.

3. Hoe gaat het RET Klantenpanel om met mijn persoonlijke gegevens?
Wij behandelen uw gegevens en antwoorden strikt vertrouwelijk en respecteren uw privacy. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om u een paar keer per jaar uit te nodigen voor een online onderzoek. Wij gebruiken de onderzoeken niet om u iets te verkopen of aan te prijzen. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Graag verwijzen wij u naar onze uitgebreide privacy regels.

4. Ik heb me ingeschreven voor het RET Klantenpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoeken. Hoe kan dat?

Hiervoor zijn een aantal mogelijke oorzaken: 

  • Op de pagina met uw persoonlijke gegevens kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw reisgedrag. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen. 
  • Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld in een bepaalde regio wonen of in een leeftijdscategorie vallen). Het is daarom mogelijk dat u misschien minder vaak wordt uitgenodigd dan andere mensen. 
  • Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we u het e-mailadres te controleren dat u bij uw inschrijving heeft opgegeven. Misschien is er per ongeluk een typefout ingeslopen. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op de pagina met uw persoonlijke gegevens. 
  • Onze e-mails worden tegengehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

5. Heb ik speciale software nodig om mee te kunnen doen aan het klantenpanel?
Nee, het enige dat u nodig heeft, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres. zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken. Onze vragenlijsten werken het beste in de meest recente versies van Internet Explorer en Netscape. We raden u dan ook aan uw browser te updaten mocht dat nodig zijn. In de meeste gevallen zullen de vragenlijsten echter ook in andere browsers of in oudere versies werken.

6. Hoe wordt ik uitgenodigd voor een onderzoek?
U krijgt per e-mail een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waar u uw toegangscode en wachtwoord moet invullen, vervolgens komt u bij de vragenlijst.

7. Hoeveel tijd heb ik om de vragenlijst in te vullen en hoe lang duurt dat?
Het voordeel van online onderzoek is, dat u de vragenlijst kunt invullen op een tijdstip dat u het beste uitkomt. U kunt zelfs tussentijds pauzeren. Er is wel een uiterste inzendtermijn voor de ingevulde vragenlijst. Deze varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken. Het invullen van de vragenlijst duurt meestal ongeveer 10 minuten, maar soms is dit korter of langer. Dit staat dan in de uitnodigingsmail. 

8. Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen waarvoor ik wordt uitgenodigd?
Nee. U kunt altijd zelf bepalen of u aan een onderzoek wilt meedoen of niet.

9. Wat moet ik doen als de vragenlijst niet werkt?
Elke computer is weer anders, dus is het moeilijk een pasklaar antwoord te geven. Er kan sprake zijn van een storing. Probeer het dan na 30 minuten nog eens. Als de link naar de vragenlijst niet werkt, kopieer dan de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van uw internet browser. Ondervindt u nog steeds problemen, neem dan contact met ons op.

10. Als mijn e-mailadres verandert, wat moet ik dan doen?
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, indien nodig. U kunt uw nieuwe e-mailadres per e-mail aan ons onderzoeksbureau doorgeven.