Veelgestelde vragen klantenpanel

  1. Wie mogen zich aanmelden voor het RET-klantenpanel?
    Iedereen mag lid worden van het panel. Je hoeft geen gebruiker te zijn van het openbaar vervoer of de RET. We zijn ook geïnteresseerd in de mening van reizigers, die geen gebruik maken van het openbaar vervoer of de RET.

  2. Waarom moet ik bij aanmelding een formulier invullen en persoonlijke gegevens achterlaten?
    De RET wil graag doelgericht vragen stellen aan leden van het RET-klantenpanel. Op basis van de gegevens die je bij de aanmelding voor het panel aan ons doorgeeft, kan de RET je gericht uitnodigen om aan bepaalde onderzoeken deel te nemen. Zo vallen wij je ook niet lastig met onderwerpen en vragen die voor jou niet relevant zijn.

  3. Hoe gaat het RET-klantenpanel om met mijn persoonlijke gegevens?
    Wij behandelen je gegevens en antwoorden strikt vertrouwelijk en respecteren je privacy. Je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om je enkele keren per jaar uit te nodigen voor een online onderzoek. De RET gebruikt de onderzoeken niet om je iets te verkopen of aan te prijzen. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt. Graag verwijzen wij je naar onze privacyregels voor het klantenpanel.
      
  4. Ik heb me ingeschreven voor het RET-klantenpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoeken. Hoe kan dat?
    Hiervoor is een aantal mogelijke oorzaken: 
    • Op de pagina met je persoonlijke gegevens kun je enkele aanvullende gegevens over jezelf invullen, zoals je reisgedrag. Als je deze gegevens volledig invult, heb je een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen. 
    • Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld in een bepaalde regio wonen of in een leeftijdscategorie vallen). Het is daarom mogelijk dat je misschien minder vaak wordt uitgenodigd dan andere mensen. 
    • Wanneer je nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we je het e-mailadres te controleren dat je bij je inschrijving hebt opgegeven. Misschien is er per ongeluk een typefout ingeslopen. Of misschien heb je inmiddels een ander e-mailadres. Je kunt je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op de pagina met je persoonlijke gegevens.
    • De e-mails worden tegengehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat je dit e-mailadres toevoegt aan de gewenste mail.
  5. Heb ik speciale software nodig om mee te kunnen doen aan het klantenpanel?
    Nee, het enige dat je nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres. zodat we je per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken. De vragenlijsten werken het beste in de meest recente versies van Internet Explorer. We raden dan ook aan je browser te updaten mocht dat nodig zijn. In de meeste gevallen zullen de vragenlijsten echter ook in andere browsers of in oudere versies werken.
       
  6. Hoe word ik uitgenodigd voor een onderzoek?
    Je krijgt per e-mail een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waar u je een toegangscode en wachtwoord moet invullen. Vervolgens kom je bij de vragenlijst.
        
  7. Hoeveel tijd heb ik om de vragenlijst in te vullen en hoe lang duurt dat?
    Het voordeel van online onderzoek is dat je de vragenlijst kunt invullen op een tijdstip dat je het beste uitkomt. Je kunt zelfs tussentijds pauzeren. Er is wel een uiterste inzendtermijn voor de ingevulde vragenlijst. Deze varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken. Het invullen van de vragenlijst duurt meestal ongeveer 10 minuten, maar soms is dit korter of langer. Dit staat dan in de uitnodigingsmail.
        
  8. Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen waarvoor ik word uitgenodigd?
    Nee. Je kunt altijd zelf bepalen of u aan een onderzoek wilt meedoen of niet.
       
  9. Wat moet ik doen als de vragenlijst niet werkt?
    Elke computer is weer anders, dus is het moeilijk een pasklaar antwoord te geven. Er kan sprake zijn van een storing. Probeer het dan na 30 minuten nog eens. Als de link naar de vragenlijst niet werkt, kopieer dan de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van je browser. Ondervind je nog steeds problemen, neem dan contact met ons op.
       
  10. Als mijn e-mailadres verandert, wat moet ik dan doen?
    Je kunt je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, indien nodig. Je kunt je nieuwe e-mailadres per e-mail aan ons onderzoeksbureau doorgeven.